گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

شرکت پاتاف (سهامی خاص) به شماره ثبتی 319/478 در سال 1370 با بهره گیری از تخصص و توان بالقوه گروهی از متخصصین مجرب و کارآزموده در زمینه اجرای پروژه های ساختمانی شروع به فعالیت نموده است .
گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

شرکت پاتاف (سهامی خاص) به شماره ثبتی 319/478 در سال 1370 با بهره گیری از تخصص و توان بالقوه گروهی از متخصصین مجرب و کارآزموده در زمینه اجرای پروژه های ساختمانی شروع به فعالیت نموده است .

نما شیشه ای






قصر کریستال لندن اولین ساختمان شیشهای بود که در سال 1851 احداث شد. البته در ابتدای امر استفاده از شیشه در کارهای

 

 ساختمانی با استقبال چندانی ربرو نشد، ولی با گذر زمان و با پیشرفتهای چشمگیری که در کار تولید انواع شیشه ها، از جمله

 

 شیشه های  ادامه مطلب ...

نمای آجری






برای نمای آجری باید از آجری که برای نماسازی تهیه می شود استفاده نموداین آجر ها به رنگهای  بهی - قرمز - ابلق در بازار یافت می 

 

شود . برای نماهای آجری بهتر است آجرها را قبل از مصرف تیشه داری نمود منظور از تیشه داری این است که اضلاع آجررا به وسیله 

 

تیشه یا ماشینهای تراش مخصوصی کاملاً گونیا می نمائیم برای  ادامه مطلب ...

شرکت پاتاف


 طراحی تخصصی نما ساختمان و دکوراسیون داخلی09125199649


عملیات ساختمانی با سنگ







درنما  سنگی باید یکسری الزامات در هنگام اجرا رعایت شوند. این مبانی که ضامن ساخت بنا با کیفیت بهتر خواهند بود عبارتند از:   ادامه مطلب ...

نمای کامپوزیت آلومینوم و مزایای آن

ورق کامپوزیت آلومینیومی از 3 لایه عمده تشکیل می شود که 2 لایه آلومینیوم در دو طرف ورق به ضخامت 5/0 میلیمتر و یک لایه از جنس پلی اتیلن غیر سمی و غیر قابل احتراق به نام PVDF به ضخامت 3 میلیمتر در میان دو ورق آلومینیوم قرار دارد. این لایه نقش عمده ای در انعطاف پذیری وعایق سازی ورق کامپوزیت آلومینیومی در مقابل صدا وحرارت ایجاد می کند . این ورق ها را می توان به اشکال مختلف درنما وداخل ساختمان به کاربرد . مزایای ورق پانل کامپوزیت آلومینوم عبارتند از: 




سبکی وزن: ورق های کامپوزیت دارای وزن کمی حدود 8 - 5 کیلوگرم در هر مترمربع می باشند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد. با بررسی های بعمل آمده نمای کامپوزیت آلومینیوم حدود 90% سبک تر از سنگ گرانیت، 85% سبک تر از سیمان، 75% سبک تر از شیشه و 50% سبک تر از ورق معمولی است.(کاهش وزن سازه باعث کاهش ضریب زلزله در محاسبات می شود)
خواص آکوستیک: فضای خالی پشت ورق های کامپوزیت باعث ایجاد خاصیت آکوستیک می شود. بعنوان مثال وقتی از یک ورق کامپوزیت در یک ساختمان با دیوارهای ساخته شده از بتن سبک استفاده می شود خاصیت عایق بودن صوت آن افزایش می یابد.
شکل پذیری: بوسیله ابزار خاص زوایای مختلف با لبه تیز تا 135 درجه را می توان با این ورق ها ایجاد کرد در حالیکه برای مصالح رایج دیگر دارای سیمان، سنگ و شیشه این امر امکان پذیر نمی باشد.
تنوع رنگ: با توجه به وجود تنوع رنگ ورق ها طراحان می توانند از رنگ های بسیار متنوع و مختلف از جمله رنگ های متالیک در طرح های خود استفاده کنند . برای رنگ کردن پانل ها از سیستم های بسیار پیشرفته و با کیفیت بالا استفاده می شود تا رنگ مورد نظر بالاترین کیفیت و بهینه ترین مقاومت را در برابر شرایط نامساعد جوی و آلودگی های صنعتی داشته باشد. این خواص به وسیله پوشش های فلورایدی یا PVDF تأمین می شوند.

مقاومت در برابر آتش سوزی: از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزی این مصالح در بسیاری از کشورها به عنوان مصالح ضد احتراق شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آتش سوزی نیز برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کنند زیرا تمامی مواد بکار رفته در ساخت آن بدون CFC هستند.

عملکرد غیر وابسته در هنگام زلزله: با توجه به اینکه این ورق ها به صورت ثابت به نمای ساختمان متصل نمی شوند، هنگام وقوع زلزله ورق ها در جای خود حرکت کرده و امکان فرو ریختن آنها به حدأقل می رسد.
امکان آب بندی نما: از ویژگی های نمای کامپوزیت، امکان آب بندی آن می باشد به گونه ای که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته باشد و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج می شوند. همچنین این ورق ها در مقابل خوردگی ناشی از آب و هوا و باران های اسیدی کاملاً مقاوم می باشند و عوامل جوی هیچ گونه تأثیری بر زیبائی و کیفیت نما نخواهد گذاشت.

نمای آجری

برای نمای آجری باید از آجری که برای نماسازی تهیه می شود استفاده نموداین آجر ها به رنگهای بهی - قرمز - ابلق در بازار یافت می شود . برای نماهای آجری بهتر است آجرها را قبل از مصرف تیشه داری نمود منظور از تیشه داری این است 

ادامه مطلب ...

نما زیبا ساختمان در پاریس.خانه دانشجویی

OFIS Architects have completed the Basket apartment building for student housing in Paris, France

دلایل و اهداف اصلی نما سازی در ساختمانها

 زیبا و دلپذیر شدن جلوه ظاهری و بیرونی ساختمان و در نهایت دورنما و منظره (View) مناسب و 

قابل قبولِ شهر یا محلی که ساختمان در آن واقع شدهاست.

کاهش اتلاف انرژی در تمام فصول سال؛ چراکه نمادر ساختمان نقش  یک عایق حرارتی و برودتی را بازی میکند، که هم از هدر روی انرژی تولیدی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان ممانعت میکند و هم میتواند بر حسب جنس، رنگ و میزان سطحی که دارد، باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان خصوصاً در مناطق گرمسیری شود، وعکس همین عملکرد را در فصل زمستان برای جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمانها درمناطق سرد سیری ایفا نماید.

  



نمای ساختمان بعنوان عایق صوتی ایدهال و مناسب؛ کاملاً واضح و روشن است که نمای ساختمان نقش بسیار مهمیدر کاهش ورود میزان آلودگی های صوتی و صداهای آزاردهنده محیط بیرون به فضای داخلی ساختمانهای اداری و مسکونی و ... است. که این مساله در ابر شهرهای با آلودگی های بالای صوتی بیشتر نمود پیدا میکند. در ساخت و سازهای عصر حاضر، این عایقکاری صوتی با استفاده از نماهای شیشهای و با بکار گیری شیشه های چند لایه که مابین آنها با گازهایی مثل آرگون پرشده یا خلاء میباشد، به نتایج بهتری (هم بهرهگیری از نور بیرون برای تامین روشنایی داخل ساختمان و هم ممانعت از ورود صداهای ناهنجار به داخل) با بازده بالاتری رسیدهاست. نماهای با جنس سنگ، بتن و آجر نیز عایقهای خوبی از نظر صوتی هستند.





کمک به افزایش دوام و پایداری ساختمانها در برابر شرایط نا مساعد جوی و محیطی (زلزله، باد، باران اسیدی و رطوبتهای خورنده، یخبندان، گازهای اسیدی موجود در هوای آلوده شهرهای بزرگ، پرتوهای مضر خورشید مثل اشعه ماورائ بنفش، گرد و خاکها و دوده های حاوی مواد شیمیایی) و در نتیجه افزایش عمر مفید ساختمان.


گروه مهندسی پاتاف




برای تبادل لینک با ما ابتدا آدرس http://tarahanenama.blogsky.com/ را با عنوانشرکت


پاتاف طراحی تخصصی نما و دکوراسیون داخلی در سایت خود لینک کنند سپس 


مشخصات سایت خود را در قسمت نظرات قرار دهند.




یرمی کرولیکوفسکی


پس ازسال 1989، معماری درلهستان سخن گفتنی انسانی تررا آغاز کرد.متنوع ترشد.کم کم این حقیقت درک شد که رسالت اجتماعی معمار برآوردن نیازهای یک کارفرمای خاص است ونه انسان عام باافول تکنولوژی دالهای پیش ساخته درنتیجه پیدایش بازار آزاد ساختمان «زبان نوین»بلوکهای «لاله زنبوری» محورشد.علاوه براین فروریختن سد سانسور شرایطی مساعد برای رشد نقد فراهم آوردکه سهم مهمی در تحولات بازار طراحی داشت.بیشترین تنوع سبکها به ویژه درمقایسه با دوره سوسیالیسم را درساخت مسکن مخصوصاً خانه های تک خانواری می توان دید، سرمایه گذاران هم همپای معماران بیان خود را درعرصه مسکن متحول کرده اند.کهن الگوها بازگشته اند. به ویژه کهن الگوی بام سنتوری دار باشیبی کم وبیش زیاد (آدم بایدسقفی برسرداشته باشد). که درحوالی دهه1980 کم کم پدیدار شده بود. الگوی پایه همان خانه اربابی لهستانی است که به گونه های مختلف وروایتهای تاریخی گوناگون ساخته می شود. ازجمله پرداخت کوبیستی سبک ملی در ربع اول قرن بیستم ونیز روایتهایی که حتا ستونها وبلوکهای نو کلاسیک را مدرنیزه می کنند.(برای نمونه خانه ای اربابی درپوپیلیه که طراح آن یا تسک پلسکاچ است ودرآغاز دهه 1990 ساخت آن آغاز شده است).درمیان فرمهای مرتبط با سنت معماری می توان قلعه را همراه بابرجهایش ، یاحتی مجتمعهای «قصر» را هم یافت که بیشترقابل تفسیرروان شناختی اند تامعمارانه .معماران که نیاز به شان اجتماعی وامنیت ونیزاطمینان روانی را برمی آوردند .

این گمان را بردند که دنباله رو سلایق نافرهیخته شده اند.به هرحال ،کنترل زیبایی شناختی کامل خصیصه ای متعلق به نظام سوسیالیستی بودکه نه فقط مورد پذیرش نبود.نتایج خوبی هم به بارنیاورد.وحاصل آن فضاهای غول آسای فاقد فرم وهویت مشخص بودکه یامنجربه افسردگی می شدیاپرخاشگری.پس ازچندین سال آزادی کامل که عمدتا هم کارفرمایان ثروتمندترآن را متحقق ساختند.

تکنولوژیهای سبکتری پدیدار شده است نخست تکنولوژی خانه تمام چوبی(مرسوم به خانه کانادایی)که درآن باردیگر ،منتهی نه به حدسابق فرمهای معمارانه استانداردشده اند.دربخش مسکن چندخانواری، پس ازدوره کنارهم چسباندن توده ها وفرمهای تماشایی درنیمه دوم دهه1990 زمان سادگی جدیدی همراه بازبان نومدرنیستی فرمها رسیده که به سنت محلی هم اشاراتی دارد به ویژه درورشو، دراینجا بایدنخستین اجراها(ازسال1997) کارنیمJEMS(جیکوفسکی، یاگیلو.میلویدزکی)را ذکرکرد- مجتمع آپارتمانی در مرکز شهرک مسکونیWSM متعلق به پیش ازجنگ(تعاونی ساختمان ورشو)درناحیه زولیبورس وویچک شیمبورسکی ویاتسک ژلونکا، یک بانک وبلوکهای آپارتمانی درخیابان سوبیسکیگو درورشو.

و(بازدرورشو)بلوک آپارتمانی پیوتر شاروشیک درناحیه گروکف. این بناها همگی برخیابان ودرنبش تقاطعها قراردارند.اینها بافت شهری سنتی را برای خیابانها ومیدانها ایجادیا آن را کامل می کنند. این مسئله ازآغاز دهه 1990 مشهودبوده است.یعنی اززمانی که معماران،تورچینوویچ، بیلتسکا، ووالکوویاک احیای محله ای مسکونی را درخیابان پتاشادرورشوبه سبک پست مدرن باحال وهوایی نوکلاسیک آغازکردند.

ودرفضای لانه زنبوری به سبک لوکوربوزیه ،شهرک مسکونی زازلازنا براما درمرکزشهر aروحی شهری دمیدند.برخلاف دهه 1980 که فرمهای معمارانه درمعماری مذهبی تکوین یافت.دهه 1990 دوره کاهش کلیساسازی بوده وازاین جنبه دوره تاملی بیشتر بوده که به ایجاد تعادلی بیشتربین بیان وروایت انجامیده است.

موردجالب کلیسایی است که درلودزی دررادوگوشچ ناحیه وسکود-در دست ساختمان است. معماران برجسته لودزی زجیسلاولیبسکی ویاکوب وویک که شهرک مسکونی پیش ساخته ازدالهای بتنی دردهه 1980کارآنها بود-در اواسط دهه 1990 کم وبیش به طور کامل به سبک رمانسک به سادگی فرمهای آن زمختی وتقارن ومعنویت حاکم برآن بازگشتند.مکان مقدس صرفا به معنای ساختمان کلیسانیست.

دروازه شهر مردگان درکراکونیزبعدی متافیزیکی دارد.مشهورترین معمارلهستانی دراروپا روماله لوگلر اهل کراکوآن راطراحی کرده است خود معمار این سازه را مهمترین دستاورد زندگیش می داند.دراین پروژه عصاره نحوه آفرینشی را می بینیم استواربردقت هندسی ،هدایت نور، سمبولیزم عمیق ریشه دار در سنت الهیات.وفلسفه مسیحیت باعنایت به این کلام عیسی مسیح که من راه حقیقت وزندگی ام، راه از سایبانها می گذردواز درشیشه ای بزرگ درنما عبور می کندوبه درون می رسدکه درآن نورفرمان می راند. تاثیرحاصل احساس رمز وراز ونویداست .ازجمله طرحهای متعدد لوگلر دردهه 1990 باید بخش الحاقی به آکادمی اقتصاد درکراکو را ذکرکرد.دراین تلاش شده تا با استفاده از مقیاس ومصالح ونه بانقل مستقیم فرمها رابطه ای بین گفتگوی خلاق ومحیط تاریخی دوروبرپیدا شود.لوگلردرتفکر وعمل به این گفته انیشتین اشارت دارد که «شکوه بنا وجوددارد». یعنی روی سخنش باهارمونی هندسه است. بنابراین ،هم زیبایی می آفریند وهم حال وهوا.

وویچک یارزایک رابطه ای ازنوع دیگر را با معماری یادمانی وروسلاو خلق کرده است که به سنت اکسپرسیونیسم درورسلاو اشارت دارد. او درفروشگاه سولپول درنزدیکی کلیسای گوتیک سنت دوروتی روایت خودرا اززبان دکونستروکتیویسم به کارگرفته وبه احساسی ازسبکی وحال وهوایی تقریبا کارناوال وار ومردمی دست یافته که تحسین برخی (حتی مورخان هنر) وخشم وخروش برخی دیگر را برانگیخته است.بااین چند نمونه معدودنمی توان تنوع بسیاری کارهای ساخته شده را نشان دادوتنها می توان چندنکته را درباب انواع جداگانه معماری به اختصار بیان داشت.

بایدازبانکها وبناهای اداری هم ذکری کردکه به نمادتحولات نظام بدل شده اند ونشانه های فضایی وکیفی جدیدی درمنظره شهرهای لهستانی خلق کرده اند.

بااین چند نمونه معدودنمی توان تنوع بسیاری کارهای ساخته شده را نشان دادوتنها می توان چندنکته را درباب انواع جداگانه معماری به اختصار بیان داشت.

بایدازبانکها وبناهای اداری هم ذکری کردکه به نمادتحولات نظام بدل شده اند ونشانه های فضایی وکیفی جدیدی درمنظره شهرهای لهستانی خلق کرده اند.

باذکر دونمونه بانک درکراکو،باطراحی مارک دونیکوفسکی وشرکاء وبنای اداری ساتورن درورشو با طراحی تیم JEMS نمی توان تصویر کاملی ازتنوع نگرشهای خلاق به دست داد. زبانی که آتلیه DDJM به کارمی گیرد اصول کلاسیک را بیان می دارد.ثبات نهادهای بانکداری رابه رخ می کشد. ودرضمن از مدرنیته ونگرشی بازیه یک شهر، ساکنانش .ومراجعان حکایت می کند.

بنای JEMS پویا وبراق است وبرفراز بناهای اطرافش قدبرافراشته است دلرباست.درعین حال که باثبات است وموقر.مجال اندک است ونمی توانیم به شباهتها وخط سیرتوسعه ها بپردازیم.می توان برای مثال گفت که شهرک مسکونی واقع درخیابان استافکی درورشو باطراحی کرزیشتوف اوزیمک که دراوایل دهه 1990 ساخت آن آغاز شده باپلکانهای استوانه ای تعبیه شده دردیوارهایش به رغم تفاوتهایی درمصالح فرمهای بعدی بنای اداری ساتورن را به ذهن متبادر می کند.

دردهه1990 ایده های معمارانه بی هیچ مانع ورادعی جریان داشته اند .پست مدرنیسم دکونستروکتیویسم. و نومدرنیسم را می توان به صورتهای تقریبا ناب دربسیاری ازطرحهادید.خیلی از معماران خوب مابسته به زمینه کارشان آزادانه اززبانهای مختلف معماری استفاده می کنند.فضای تجاری مغازها، رستورانها وبه ویژه فضاهای داخلی آنها به عرصه ای خاص برای تجربه بدل شده است.

کثرت گرایی دیگر دارد به واقعیتی بازگشت ناپذیربدل می شود.چسلاوبیلکی به جستجوی تعمیم برآمده  وخلق روایتی محلی ازسبک جدیدبین المللی را مطرح کرده است.با این همه واقعیت که نامنسجم است وغیریکنواخت به راحتی تن به یک سبک معین نمی دهد.برای توصیف واقعیت می توان ازمفهومی موجودسودجست موقعیت را تقریبا ده سال است درحال تغییراست می توان پس ازفاجعه گرایی توصیف کرد

یعنی جستجو واحیای ارزشها ازجمله ارزشهای معمارانه برویرانه های توتالیتاریسم جستجوی نگرشی جدیدبه یادمانها ومیراث به رغم آموزه حفظ آثار وتصاویر جدیدی ازآینده را نیز می توان دراین مفهوم گنجاندپروفسوریاتسک دامیکی.استاد باسابقه آکادمی هنرورشو.درسال 97-1996 مفهومی را مطرح کرد که این دورویکردرا به هم پیوندمی زد مفهومی مبتنی برخلق شهری دوگانه ورشو لودزی این پیشنهادی است برای حل معضل اصلی یک شهر معاصر اینکه درآن زندگی کنیم یابیرون ازآن درضمن استراتژی جدیدی را نه فقط برای منطقه که برای کشورواروپاباهم پیشنهاد می کندبادهه 1990 این اعتقاد راسخ به وجودآمده است که معماری لازم است.

این را همکاری های بیشترمعماران مشهورجهانی ومعماران لهستانی اثبات کرده است برجسته ترین نمونه مرکز هنرژاپن درکراکو است که آرانا ایزوساکی وشرکت کراکو کی اینگاردن-یاوی وآتلیه جت طراحی کرده اند.این سازه که بیانگر فرهنگ ژاپنی است.

به صورتی عالی درمحیط دوروبرخود ومکان نبوغ آمیز قلعه شاهی واول جای می گیردکه معماری آن نیزکار معماران ایتالیایی بوده است

.

منابع


|+| نوشته شده توسط پیمان شفیعی در یکشنبه هشتم بهمن 1391  | نظر بدهید

تخصص و توانمندی های شرکت پاتاف :


-         کارشناسان تاسیسات ( مشاوره ، طراحی ، ساخت واجرای توربین ، موتورخانه ، آسانسورو...  ) .

-         کارشناسان صنایع ( کنترل پروژه ، کنترل کیفی ، امور ممیزی و داخلی شرکت ) .

-         کارشناسان عمران ( طراحی متره و برآورد و اعمال تغییرات مورد نیاز پروژه ها در نقشه  ، نمونه برداری و عملیات آزمایشگاهی وخاکی ، آسانسور  و ... )

-         کارشناسان گروه مکانیک ( امور مربوط به WPS و PQR و بحث های طراحی ) .

-         کارشناسان گروه کامپیوتر autocad, Ansys ) .)

اهداف شرکت




شالوده هر سیستمی ، هدف گذاری و اجرای سیاستهای ستادی و عملیاتی جهت نیل به اهداف تعیین شده بر اساس تعامل و همکاری می باشد .

لذا از اصول اولیه هر سازمانی ، تعیین اهداف مطلوب نظر در شوراهای سیاستگذاری و کمیته های هدف گذاری آن سازمان می باشد وشرکت پاتاف نیز با عنایت به این مهم ، دورنمائی از اهداف مورد نظر خود را در چهار چوب اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت به شرح ذیل تصور کرده است :

-       جلب رضایت مشتری .

-       کسب مدارج علمی معتبر و روز افزون تا نیل به بالاترین جایگاه علمی کشور .

-       الزام مدیریت ارشد به بسیج نیروی کار جهت نیل به رسالت دیدگاهها و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمان .

-       پیروی از کدها و استانداردهای مللی و بین المللی .

-       بهبود مستمر فرآیندها .

-       مطالعه ، بررسی و ایجاد شرکتهای مشترک به منظور تحکیم و گسترش فعالیت های شرکت  پاتاف از دیگر وظایف مهم این واحد می باشد.