گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

شرکت پاتاف (سهامی خاص) به شماره ثبتی 319/478 در سال 1370 با بهره گیری از تخصص و توان بالقوه گروهی از متخصصین مجرب و کارآزموده در زمینه اجرای پروژه های ساختمانی شروع به فعالیت نموده است .
گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

گروه طراحی تخصصی نماپاتاف

شرکت پاتاف (سهامی خاص) به شماره ثبتی 319/478 در سال 1370 با بهره گیری از تخصص و توان بالقوه گروهی از متخصصین مجرب و کارآزموده در زمینه اجرای پروژه های ساختمانی شروع به فعالیت نموده است .

آینده تحصیلی و شغلی در رشته نقشه کشی ساختمان (معماری)




کنکور کاردانی پیوسته بدین معنی می باشد که کاردانی ( فوق دیپلم ) شما 

  پیوسته به دیپلم بوده و بدون گذراندن دوره ی پیش دانشگاهی ( سال چهارم دبیرستان) وارد آموزشکده های فنی می شوید . آموزشکده های فنی ( البته در کنکور سراسری دولتی ) فعلا زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارد که قبلا به نام مدارس عالی نامیده می شده اند. ولی در دانشگاه های آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی ، اینچنین نبوده و مراکز آموزشی زیر نظر آموزش و پرورش نیستند البته  کاش زیر نظر آموزش و پرورش بودند ولی در حد آموزشکده های فنی برای متقاضیان بار علمی داشتند . دوستان عزیز اگر واقعا دوست دارید آینده ی تحصیلی و متعاقبا آینده ی شغلی شما تضمین گردد ، در کنکور دولتی شرکت نموده و با بار علمی مناسبی ، مقطع کاردانی را پشت سر بگذارید چون تجربه ثابت نموده واقعا دانشگاه آزاد و دیگر مراکز آموزشی در زمینه ی پذیرش دانشجو و آموزش آن بسیار سهل انگار می باشند به طوری که شاید بدون خواندن دروس تخصصی در کنکور نیز شما می توانید در آزمون های ورودی  مراکز غیر دولتی قبول شوید . این شاید الان برای شما خیلی مطلوب باشد ولی مطمئنا هم  در ادامه ی تحصیل ( حتی در دوره ی کاردانی ) دچار مشکل خواهید شد و هم بدون بار علمی   وارد بازار کار خواهید شد که در زمره ی مهندسین بی کار قرار گرفته و مسئولین را مقصر بدانید. خلاصه برای وارد شدن در کنکور سراسری و حتی آزاد و دیگر مراکز آموزشی ، بایستی دروس تخصصی رشته ی نقشه کشی معماری ( شاخه ی فنی حرفه ای ) را + دروس عمومی زیر را برای کنکور بخوانید .

 
دروس تخصصی : شناخت مواد و مصالح

 
دروس تخصصی : شناخت مواد و مصالح

 
دروس تخصصی : شناخت مواد و مصالح
۱۵ سوال- عناصر و جزئیات ساختمان ۱۰ سوال 

مبانی هنرهای تجسمی ( همراه با مبانی طراحی معماری ۱۵ سوال)

آشنایی با بناهای تاریخی ۱۵ سوال

نقشه کشی معماری ( همراه با ترسیم فنی  ۱۵ سوال)

مبانی طراحی معماری ( همراه با مبانی هنرهای تجسمی۱۵ سوال)

ترسیم فنی و نقشه کشی ( همراه با نقشه کشی معماری ۱۵ سوال)

 

* ضریب دروس تخصصی برای تمامی رشته ها ۱۵ می باشد

 

دروس عمومی : زبان فارسی ۱و۲  با ضریب ۲- ادبیات فارسی ۱و۲ با ضریب ۲- عربی ۱و۲ با ضریب ۱- دین و زندگی ۱و۲و۳ با ضریب ۱- زبان انگلیسی ۱و۲ با ضریب ۱

دروس پایه : فیزیک 1 با ضریب ۲- شیمی 1( شیمی برای زندگی) با ضریب ۲ - ریاضی 1 و 2 با ضریب ۴

برنامه ریزی درسی :
 

اگر عزم خود را برای درس خواندن جزم کرده‌اید، باید بدانید که مقدار زیادی از راه را خواهید پیمود؛ اما نکته‌ای که بیش از این مورد احتیاج است،داشتن برنامه‌ای برای چگونگی پیمودن راه است؛ برنامه‌ای که طی آن تد بیر به کمک شما میآید و می‌توانید نیرو و انرژی خود را به طور منطقی مصرف کنید و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید.

به نظرم در رنامه‌ریزی هیچ کس نسبت به شما آشناتر از خود شما نیست. برداشتی تقریبی از میزان هوش واستعدادهای متفاوت، آشنایی با روحیات و ظرفیت روانی، همه و همه، نکات ریز و در عین حال قابل تأملی است که از شما بهترین برنامه‌ریز را  می‌سازد.راهنمایی ، در امور متفاوتی میتواند به کار بیاید ؛ اما با توجه به شناختی که شما از خودتان دارید، پس از دریافت همه راهنمایی‌ها، خود شما هستید که باید به تصمیم‌‌گیری نهایی و ترسیم جدول برنامه‌ی درسی‌تان بپردازید . اولین مؤلفه‌ای که در محتوای هر برنامه‌ای خودنمایی میکند، نظم است؛ نظمی که از فکر به روی کاغذ جان میگیرد و در بازبینی چند باره آن به شکل واقعی خود نزدیک میشود. تنظیم یک برنامه مشخص قبل از هر چیز از هدر رفتن انرژی شما جلوگیری میکند و با ایجاد نظم در فکر و کار، آمادگی شما را تضمین خواهد کرد عامل دیگری که علاوه بر نظم در یک برنامه‌ریزی درست خودنمایی میکند، وجود یک نگرش جامع در آن است، نگرشی که تا حد ممکن، تمامی زوایا را در نظر گرفته و با کمترین نقص و اشکال،امکان اجرا داشته باشد.حال که برنامه‌ریز و مجری، خود شما هستید، پس می‌توانید هر بار که به مشکلی برخورد کردید، خود عیوب کار را رفع کنید و پس از مدت کوتاهی به بهترین برنامه دست یابید.

برنامه زمانی پیشنهادی من برای مطالعه دروس تخصصی (برای مشاهده و دریافت برنامه هر درس بر روی آن کلیک کنید)


1)نقشه کشی ساختمان

2)ترسیم فنی و نقشه کشی

3)مبانی هنرهای تجسمی

4) مبانی طراحی معماری

5) آشنایی با بنا های تاریخی

6) شناخت مواد و مصالح

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.